ETALAGE
NIEUWS,
TRENDS &
inspiratie
PRODUCTIE: GINA PESULIMA, LISA LUBBERTS & TYMO HAARMANN
Je houdt van ze of je vindt ze lelijk
Ballerina's zijn terug in schoenenland. En hoe! Je hebt ze inmiddels in verschillende soorten, van de ballerina met hak tot de mesh-ballerina of de variant met een gespje. De nieuwste ballerina van de klas is de ballerina met gespleten tenen, oftewel de flexibele tabi. Gevalletje: je moet ervan houden. Maar on trend zijn ze wel. En laten we nou net via Instagram een merk ontdekt hebben die deze ballerina-trend owned als geen ander. We hebben het natuurlijk over… Raboesy! Met de tabi ballet sneaker als ultieme bestseller. Hamvraag: zou jij deze schoen inkopen?

Foto: Raboesy
1
2

Foto: Aim'n
Sporten in dé kleur van het herfstseizoen
Het Zweedse sport- en athleisuremerk aim’n lanceerde in september de nieuwe Shape Seamless-collectie. De populaire leggings, shorts, tops en accessoires keren terug, dit keer in dé trendkleur van het seizoen: diep chocoladebruin. Niet passend binnen jouw collectie? De sets zijn ook verkrijgbaar in Tangerine, Beige Melange en Macchiato. De collectie is ontworpen met aim’n’s body contouring-techniek voor een flatterende pasvorm. Lees: je krijgt er mooie billen van… Flexibel, zacht en geschikt voor alles van yoga tot citylife en daar tussenin. De collectie gaat van XS t/m XL, én is beschikbaar voor wholesale.
Gezien op de catwalk: de sculptural heel
Designers experimenteren anno 2025 volop met hakken die meer weg hebben van kunstobjecten dan van functionele onderdelen: denk aan geometrische vormen, architectonische rondingen, metallic afwerkingen en onverwachte materialen zoals hout of transparant acryl. De sculpturale hak wordt hiermee hét statement van de schoen, of het nu onder minimalistische pumps, laarzen of sandalen zit. Op de catwalk zien we zowel sculpturale kitten heels als sky-high varianten. Durf jij het aan? Lees meer over deze schoentrend in het Mode-icoon van deze editie.

Foto: L'Estrop / Burch
3
4

Foto: Narcyss
Innovatieve skincare voor de man
Als je op zoek bent naar een vegan skincare merk, is Narcyss een naam om in de gaten te houden. Het merk uit Stockholm, opgericht door twee broers, viel ons tijdens CIFF op door de strakke en toch opvallende packaging. Narcyss, speciaal ontwikkeld voor de moderne man, is meer dan huidverzorging; het merk omschrijft zichzelf als ‘een mentaliteit’. Interessant is het 'Healthy Ageing ' concept: ze omarmen het ouder worden, maar willen je wel helpen om je op je best te voelen! Verwacht betaalbare luxe, voor klanten die waarde hechten aan de juiste ingrediënten, duurzaamheid én me-time. Narcyss is al te koop bij o.a. Douglas, maar het merk is op zoek naar meer verkooppunten in Nederland, dus sla je slag.
Patta X Nike Air Max
Patta en Nike lanceerden onlangs samen de nieuwe Patta x Nike Air Max DN8 met een wereldwijde release in zes kleurstellingen, uitgerold per stad met exclusieve pop-upshops. De tour startte op 26 en 27 september in Los Angeles, gevolgd door Marseille en Seoul. Elke regio krijgt unieke colorways, zoals de Peach en Volt pop-upexclusives en de EMEA Black die op 10 oktober is verschenen. De sneaker combineert lakleer, vintage-gele Air Bags, 3M-veters en geborstelde metalen details met Patta-branding. De campagne, ‘Get Familiar’, legt de nadruk op authenticiteit en connectie. De schoen wordt geportretteerd op een bank, een symbool voor samenkomen en het delen van verhalen. Mooi! De Patta x Nike Air Max DN8 White is vanaf 22 oktober beschikbaar via SNKRS Asia & South America en via geselecteerde retailers.
www.patta.nl
5

Zacht voor aan je voeten
Glerups, het Deense merk dat bekendstaat om zijn wollen pantoffels, lanceert voor de herfst de nieuwe kleur Chestnut Brown. Deze warme, aardse tint past perfect bij het seizoen en roept een gevoel van natuur en geborgenheid op, toch? De kleur creatie is een zorgvuldig proces dat begint in Denemarken, waarbij kleurexperts met natuurlijke ingrediënten de ‘perfecte nuance’ vinden. De pantoffels, verkrijgbaar in de modellen slipper, schoen en laarsje, zijn gemaakt van 100% zachte en ademende wol uit Nieuw-Zeeland, die niet kriebelt. Je hebt de keuze uit zolen van chroomvrij leer of natuurlijk rubber, waardoor ze geschikt zijn voor zowel binnen als buiten. Het merk, dat in 1993 begon als een hobby van Nanny Glerup, staat voor duurzaamheid en kwaliteit en produceert nog steeds met dezelfde zorg, van schaap tot voet!

Foto: Glerups
6