BEURSVERSLAG

#4 Mooie (schoenen)merken en momenten bij

MICAM Milano

Dutch Design

In de Emerging Designer-area, beter bekend als: de sectie voor opkomend talent van over de hele wereld, liepen we tegen het nieuwe, Nederlandse schoenenmerk Sassy Icon aan. Maak je schoenenborst nat voor uitgesproken statementschoenen, allemaal stuk voor stuk handgemaakt in Italië en dit seizoen al op de catwalk gespot bij onder andere Fashion Week New York. En dus: van Nederlandse bodem. Waarom er is gekozen voor de pakkende naam Sassy Icon? “In elke vrouw schuilt een zogeheten icon, maar geheel op haar eigen manier.” 

Japans of toch Italiaans?

Meet: Miura Kami, een Italiaans schoenen en modemerk.
De naam van het merk komt uit – jawel – Japans, en betekent kwalitatief. Daar staat het merk dan ook voor! Verwacht een uitgebreide lijn van verschillende soorten sneakers, maar ook regenjassen, fleece vesten en active wear in de vorm van yoga broeken en trainingsjasjes. En dan in alle trendkleuren!  

It’s a women’s world…

Kennis maken met Kanna, een Spaans schoenenmerk dat de moderne vrouw viert! Waarom alleen voor vrouwen? Simpel, legt de salesmanager uit, want vrouwen kopen nou eenmaal veel meer schoenen, dan mannen… De Kanna-vrouw is vrouwelijk en klassiek, maar vooral eentje van de wereld! En daar zijn de verschillende modellen op afgestemd. Wist je dat: Omodo Kanna al verkoopt (en als we moeten geloven met succes), dus wie is de volgende retailer die dit Spaanse one to watch merk gaat verkopen? 

Denim, denim, denim

Redactiefavoriet! iRi is een schoenenmerk dat gevestigd is in the big apple. Hun visie is om schoenen te creëren waarmee je altijd en overal met plezier én zelfvertrouwen kunt lopen. Bedacht en ontworpen in New York, gemaakt en gefinetuned in Zuid-Korea: het land waar de wortels liggen van de eigenaresse. Vooral de denim-­collectie, gemaakt van gerecycled spijkerstof, vonden wij echt een lust voor het oog. We gingen er bijna met de schoenen vandoor. 


Effe spieken bij: END.

We sloten ons bezoek aan Milaan af met een rondje stad, want juíst in een modestad en door alleen al naar de winkels en diens inrichting, assortiment – noem het maar op, te kijken kan, je geïnspireerd raken. Dus mocht je binnenkort ook in de Italiaanse modestad zijn, sla dan vooral conceptstore END. niet over. En aanschouw hier een nieuwe manier van retail… Kijken, kijken niet kopen wordt lastig! 

Comfortabel is het toverwoord

Comfortabele schoenen, menig mens zweert erbij. Zo ook de Nederlandse schoenenmarkt! In de categorie ‘shoes with comfort’ gooit Comfeet uit Spanje, Barcelona om precies te zijn hoge ogen. Het merk bestaat een kleine 10 jaar, maar zijn vanaf 2023 wholesale erbij gaan doen. Dit was een geheel strategische keuze, omdat het merk eerst bij de consument kennis wilde vergaren… “We willen comfort bieden voor de beste prijs met technologie. Dat is onze USP, onze kracht! En dan zowel in de binnen- als buitenzolen.” Op dit moment heeft Comfeet nog geen verkooppunten in Nederland, maar deze Catalanen staan er wél voor open.