BEURSVERSLAG
#3 Mode, merken en mensen voor… …op je radar @
Who’s Next Paris
Kleding met een speelse twist
De kleurrijke stand die ons het meest opviel, was de stand van FRNCH: opgericht in 2015 door Chloé en haar levenspartner Franck. Met een internationaal team, denk: een designer uit Brazilië en een visual merchandising team uit Italië brengt het one to watch merk mode dat mensen van over de hele wereld aanspreekt. De exclusieve en vooral creatieve prints, ontworpen door de stylisten, vormen de kern van de FRNCH-identiteit. Elk seizoen bieden hun collecties levendige mixen van prints en kleuren die iedere vrouw en man laten stralen. Op de vraag waarom FRNCH op Who’s Next Paris staat, hoeft de eigenaresse niet lang na te denken. “We zijn een Frans merk, we staan hier al vanaf de get go, deze beurs voelt als thuis. Plus: het internationale gehalte spreekt ons aan.” Nieuwsgierig geworden? FRNCH wordt in ons kikkerland vertegenwoordigd door New Market Agency. Kijken kan altijd!


Van eigen, Nederlandse bodem
‘Ons eigen’ rainwear merk Rain Kiss was ook wéér van de partij!
Het label dat in 2020 werd opgericht is begonnen met poncho’s in diverse trendy prints, die hebben ze destijds direct op de kaart weten te zetten. Inmiddels is de lijn uitgebreid met coole accessoires in de vorm van onder andere tassen, petjes en dogwear. Good to know: elke poncho wordt gemaakt van 20 flessen, volledig gerecycled welteverstaan. Wat een poncho kost? €30,50 inkoop. En het
is een one-size-fits-all principe, tried and tested door team Textilia. Zelf de poncho uitproberen? Johnny at the Spot in Amsterdam, Bever en Van Tilburg zijn een van de vele verkooppunten.


New cool kid on the block
Zoals jullie van ons gewend zijn, gaan we bij een buitenlandse beurs ook altijd op zoek naar een nieuw merk. En laat dat dit keer nou ook nog ‘es een Nederlands merk zijn! Maak kennis met: PrettyPiecesbySiss, een fonkelnieuw statement accessoiresmerk van tweelingzussen Esme en Mardy. Na een jaar op Bali gewoon te hebben en volop geïnspireerd te zijn, zijn ze met lokale Balinezen aan de slag gegaan. Elk item is handgemaakt, telt verfijnde details en kwaliteit. Het is een luxe merk, maar wel betaalbaar. Vooralsnog zijn de unieke items enkel verkrijgbaar in hun eigen webshop, maar het label staat open voor externe verkooppunten. Anders zouden ze niet op de beursvloer staan… “Het is voor de vrouw die blij en gelukkig wil zijn als ze haar outfit afstyled, en met haar accessoires wil stralen. Ze kan de wereld aan!”

Kek, kitsch en kleurrijk
Tassen, je ziet ze vaak in subtiele, minimalistische varianten. Logisch, want tijdloos en on trend. Máár Notice Me uit India, doet precies het tegenovergestelde. Het label maakt tassen die opvallen. Kleurrijk zijn. Maar vooral fun uitstralen! Oprichter Harpreet Kaur staat voor het eerst op een beurs en is razend enthousiast. Haar stand is constant drukbezet en ze schrijft order na order. In het korte vrije moment dat ze heeft, vragen we haar waar ze inspiratie vandaan haalt. Wat blijkt: uit thuisland India. Uit haar jeugd. Nostalgie. Haar favoriete chipsCheeto’s dienden zelfs als inspiratie. “Al onze tassen hebben een associatie met een mooie herinnering. We zijn klaar om Europa te veroveren, men heeft behoefte aan maximalisme!”


Sieraden met een verhaal
Who’s Next wordt al jaren geroemd om hun accessoires-area. En wij snappen wel waarom. Tussen de stands die deden denken aan zogeheten sieraden-snoepwinkeltjes, viel ons oog op Bamboleira: een sieradenmerk uit het verre Colombia. De items zijn kleurrijk, maar op een subtiele manier en vooral eigentijds. Zelf live bekijken? De winkel Topanga Club uit Den Haag verkoopt het unieke sieradenmerk als een van de enige Nederlandse retailers.

“We bring adventure shoes!”
Ken je Meeko al? Dit Franse sneakermerk creëert originele ontwerpen met strakke en functionele essentials (neem: lekkere zolen, goede demping). Van subtiel in kleur tot uitgesproken, de keuze is reuze. Uit de koker van Guillaume & Maxim, collega’s die van vrienden naar business partners
uitgroeiden. “Maxim is verantwoordelijk voor finance, logistiek en onze website en ik manage design, productmanagement en marketing. We zijn een goed team!” Je koopt de sneakers al in vanaf 50 euro;
een scherpe prijs dus.
