BEURSVERSLAG

Gespot

op de beurs

Het team van Schoenvisie reisde de afgelopen weken van beurs naar beurs in binnen- en buitenland om verslag te doen. Aanschouw: een beursverslag vol (nieuwe) merken om in de gaten te houden, schoenentrends waar je niet omheen kan én tassenmerken die interessant kunnen zijn voor je bijverkoop Kortom: inspiratie te over. 

TEKST: GINA PESULIMA  

#1 Kletsen en kijken bij de

Schoenendagen

Sandalen die ruiken

WODEN introduceert kleurrijke sandalen met een geurende brede zool. Oftewel: sandalen die ruiken naar citroen of bosbes. Of de sandalen geurtjes

van verhitte voeten maskeren, waarschijnlijk een beetje, maar lekker ruiken blijven ze sowieso. “Onze trendy ontwerpers leggen de focus op minimalistisch Scandinavisch design in modieuze kleuren en structuren en volgen de trends van elk seizoen. Zonder aan kwaliteit en comfort in te boeten.

We hebben al veel leuke reacties gekregen op de sandalen met een twist…”, aldus Siera van WODEN.

Typisch Tango!

De stand van Tango springt op een positieve manier in het oog, want ruim, overzichtelijk (je vindt er zowel sandalen als enkellaarsjes en cowboyboots) en er staat een goedlachse dame die met plezier over de nieuwe collectie vertelt. Kim, werkt voor Brandfarm, doet al jaren de sales voor Tango en geniet ervan om op beurzen te staan. “Wij kunnen niet zonder de beurzen, onze collectie is te groot om mee te reizen. Een beurs is productiever en efficiënter, de drempel is ook lager. Natuurlijk, ik merk ook dat de Schoenendagen dit keer rustiger zijn, maar dat hoeft niet veel te zeggen. Ik heb deze editie wederom nieuwe klanten gevonden en mijn bestaande klanten weer gezien en gesproken.”

Colour clash

In de zomer dragen we kleur aan onze voeten, veel kleur. Tenminste, als het aan Copenhagen Shoes en JEEP ligt. Of jouw klant nou houdt van citroengeel, pimpelpaars of juist babyblauw: alle kleuren van de regenboog sieren de zomerse collecties van menig schoenenmerk. En voor wie niet kan kiezen, kiest voor multicolor schoeisel.

Slick sneakers

Ben je voor je assortiment nog op zoek naar kleurrijke sneakers met een modieuze uitstraling, maar is het inkoopbudget bijna op? COOLWAY biedt uitkomst. Het eigentijdse schoenenmerk komt uit Spanje, is opgericht in 2003 (doet vanaf 2023 wholesale in de Benelux, red.) en ondervindt groot succes bij Millennials en GenZ. Hun USP’s? Ze besteden bijzondere aandacht aan de details, de finishing touch van een schoen. En dat zie je terug in de originaliteit van de collecties, de materialen, de kwaliteit en het innovatieve ontwerp, waardoor COOLWAY alle boxjes van een trendy schoenenmerk aantikt. Bonuspunten? Gros van de slick sneakers hebben een verkoopprijs van 90 euro. Reken maar uit wat de inkoopprijs is.

Snoepjes van schoenen

Voortbordurend op de kleurrijke schoenentrend, spotten we Crinckles uit Duitsland. Schoenen zo zoet als snoepjes! De bestseller voor de zomer is de slingback, met hak, zonder hak, met punt, zonder punt. De keuze is reuze! En hoe dan ook een paradepaardje op je schoenenplank…