EDITORIAL

Exclusive

Daar is-ie weer: ons digitale nummer! Als voorproefje op het zomerse beursseizoen staat deze digi-editie in het teken van de wil-je-bezoeken modebeurzen inclusief een uitgebreid schoenenassortiment in Europa. Ook leuk om te vermelden: dit keer heeft onze redactie niet zelf de stukjes over de beurzen geproduceerd, maar hebben we verschillende professionals uit het (schoenen)vak: van retailer tot aan merkeigenaar, gevraagd waarom zij graag naar die ene beurs in binnen of buiten onze landgrenzen gaan. Hallo exclusieve content! Zo delen de mannen van New Amsterdam Apparel waarom zij twee keer per jaar met plezier Pitti Uomo bezoeken… Maar dat is niet het enige wat ze delen, want ik sprak ze ook voor het grote CEO-interview. Het werd een openhartig interview over Amerika én Amsterdam, risico’s durven nemen, juíst ten tijde van een pandemie, het dreamteam dat ze om zich heen hebben verzameld en ze vertellen waarom kwalitatieve, long-term partnerships key zijn. “Als je niet bereid bent te bouwen (met ons), gaan we het simpelweg niet doen.”











“We nemen een deep-dive in winkelverlichting anno 2025”

Wat nog meer? So PR’s Chelsey Geraerts (fyi: zij wist zichzelf van stagiair tot COO te promoveren), praat je bij over haar ultieme carrièlessen. Mijn persoonlijke favoriet? “Fouten zijn kansen om te leren.” Lees deze les nog maar een keertje, wie weet is-ie ook van jou voor toepassing. En er zijn meer inspirerende interviews. We nemen met Ronald Kuypers, directeur Retail Development Nederland bij TRILUX, in onze gloednieuwe rubriek ‘Exclusive’, een deep-dive in de wondere wereld van winkelverlichting anno 2025. ““Verlichting heeft een bewezen impact op het gedrag en emoties. In je winkel maakt goede verlichting écht het verschil tussen een vluchtig bezoek en een meeslepende belevenis mét succesvolle aankopen. En als je met je winkel(s) juist graag een vluchtig bezoek wilt stimuleren, kunnen we dat ook bevorderen met licht.” Verder bracht collega Lisa een bezoek aan het pittoreske Hoevelaken, waar ze erachter kwam wat de succesfactor is van de eigenzinnige dorpswinkel Moolenbroek. “Wij gaan links waar iedereen rechts gaat”, aldus de eigenaren. Kortom: er is écht voor elk wat wils te vinden, te lezen. Geniet van deze digi-Schoenvisie!














“P.S. Vergeet niet ons Mode-icoon te raadplegen,

deze schoen is de it-shoe van dit zonnige seizoen.”


Gina Pesulima,

hoofdredacteur